loading...
چهارباغ
hsi بازدید : 23 چهارشنبه 19 آبان 1400 نظرات (0)

 گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: غار نخجیر دلیجان توسط گروه مردم نهاد و طبیعت دوست استان مرکزی از آلودگی‌های زیست محیطی پاک‌سازی شد.

به نقل از روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی؛ تعدادی از دوستداران و حامیان محیط زیست با حضور معاون گردشگری استان، به مناسبت روز ملی غار پاک در مقابل غار نخجیر جمع شده و با هدف فرهنگ‌سازی عموم مردم زباله‌های محوطه را جمع‌آوری کردند. معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه در این برنامه گروهی متشکل از ۲۸ نفر از  کوهنوردان، غارنوردان و دوستداران طبیعت حاضر بودند

ادامه مطلب

hsi بازدید : 47 یکشنبه 16 آبان 1400 نظرات (0)

روایت تصویری تسنیم از اجتماع بزرگ اصفهانی‌ها در گذر فرهنگی چهارباغ

گروه استان‌ها- اجتماع بزرگ اصفهانی‌ها به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در گذر فرهنگی چهارباغ اصفهان تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، 13 آبان‌ماه 1358 به عنوان روز ملی "مبارزه با استکبار" در تقویم جمهوری اسلامی شناخته می‌شود و همچنین یادآور رویدادهای دیگری همچون تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343 و شهادت جمعی از دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 توسط رژیم پهلوی بوده که بدین دلیل "روز دانش‌آموز" نیز نام گرفت. به همین مناسبت اجتماع بزرگ اصفهانی‌ها در گذر فرهنگی چهارباغ تشکیل شد.

این مراسم با سخنرانی حشمت‌الله قنبری، پژوهشگر تاریخ اسلام همراه بود و در انتها حاضرین در برنامه با آتش زدن پرچم آمریکا، شعار مرگ بر آمریکا و همچنین بسیجیان، حضار انقلابی حاضر در برنامه، مسئولان و دانش‌آموزان در حمایت از کودکان، نوجوانان و جوانان فلسطینی شعار "مرگ بر اسرائیل" سر دادند.

hsi بازدید : 19 یکشنبه 16 آبان 1400 نظرات (0)

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان خبر داد:

برگزاری نمایشگاه «زنان نمونه محله ما» در گذر فرهنگی چهارباغ

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان از برگزاری نمایشگاه آثار زنان به مناسبت روز جهانی زنان خانه‌دار خبر داد.

داوود بحیرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برگزاری اولین نمایشگاه معرفی و فروش محصولات و توانمندی‌های زنان خانه‌دار و زنان سرپرست خانوار مناطق ۱۰ و ۱۴ به همت فرهنگسرای شریعت، معاونت فرهنگی اجتماعی مناطق ۱۰ و ۱۴ شهرداری اصفهان برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: این نمایشگاه روزهای ۱۳ و ۱۴ آبان‌ماه از ساعت ۹ صبح الی ۱۷ در ضلع شرقی گذر فرهنگی چهارباغ برپا می‌شود.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان ادامه داد: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی توانمندی‌ها، دیده شدن و فروش محصولات دستی زنان خانه‌دار و سرپرست خانوار است، در واقع با برگزاری این نمایشگاه به امرار معاش خانواده‌های آسیب پذیر مناطق کم‌برخوردار ۱۰ و ۱۴ کمک می‌شود.

بحیرایی اضافه کرد: در این نمایشگاه آثار دست زنان خانه‌دار و سرپرست خانوار با موضوعات مختلف در ۴۵ غرفه به نمایش گذاشته می‌شود؛ دو غرفه نیز در کنار سایر غرفه‌ها داریم تا به پایش و مشاوره‌های بهداشتی و پزشکی سلامت خانم‌های غرفه دار و خانم‌های بازدید کننده بپردازد.

hsi بازدید : 32 یکشنبه 16 آبان 1400 نظرات (0)

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان درباره هتل در حال ساخت چهارباغ که مورد انتقاد دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری قرار گرفته است، گفت: از آغاز اجرای این هتل مکاتبات لازم توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان مبنی بر خلاف ضوابط و مقررات قانونی بودن ساخت آن انجام شد و گروه نظارت عالیه تذکرات لازم در خصوص اقدامات خلافِ صورت گرفته را به مراجع ذیربط اعلام کردند.

ساخت هتل در چهارباغ خلاف ضوابط و مقررات شهرسازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، محمد بنائیان درباره هتل در حال ساخت چهارباغ که مورد انتقاد دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری قرار گرفته است گفت: از آغاز اجرای این هتل مکاتبات لازم توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان مبنی بر خلاف ضوابط و مقررات قانونی بودن ساخت آن انجام شد و گروه نظارت عالیه این اداره‌کل نیز طی بازدید از محل، تذکرات لازم در خصوص اقدامات خلافِ صورت گرفته را به مراجع ذیربط اعلام کردند.

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه مصوبه ساخت هتل جهت ابلاغ به استانداری اصفهان ارسال نشده است عنوان کرد: با توجه به اینکه قرار شد طرح تعدیلی تهیه شود، این اداره‌کل در خصوص بحث تعدیل نیز اعلام مغایرت اساسی کرد و به وزارت راه و شهرسازی ارسال کرد.

وی افزود: در این رابطه طی مکاتبه‌ای از سوی وزارتخانه بر اخذ نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید شد.

بنائیان بیان داشت: حوزه نظارت عالیه این اداره‌کل در طی بازدیدها و به محض اطلاع از تخلفات صورت گرفته در این زمینه، فوراً اقدامات لازم را به عمل می‌آورد، بعضاً در مرحله اولیه ساخت، درخواست توقف داده می‌شود تا مدارک تکمیل و پیگیری‌های مختلف به عمل آید اما زمانی که پروانه ساخت این قبیل ساختمان‌ها صادر و روند احداث آن از سوی سازنده آغاز می‌شود پس از آن روند ابطالش سخت و زمانبر است. 

معاون شهرسازی و معماری اداره‌‌کل راه و شهرسازی اصفهان با تاکید بر حفظ و صیانت از میراث فرهنگی و بافت تاریخی این شهر گفت: ساماندهی این موارد نیازمند اقدام ریشه‌ای است و موفقیت در آن همراهی ویژه شهرداری و شورای شهر را می‌طلبد.

hsi بازدید : 35 دوشنبه 10 آبان 1400 نظرات (0)

مدرسه چهارباغ در زمان شاه سلطان حسین صفوی، آخرین پادشاه صفوی ساخته شده و به همین دلیل به نام مدرسه سلطانی هم معروف بوده است. این مکان به‌عنوان مرکزی برای آموزش علوم دینی به طلاب بنا شد و درآمد چند مرکز اقتصادی آن زمان، از جمله کاروانسرای مادرشاه، همان کاروانسرای عباسی امروزی و بازار شاهی، وقف این مدرسه بوده است. این کاوانسرا و بازارچه در همسایگی مدرسه بود‌اند و توسط مادر سلطان حسین وقف شده‌اند؛ به همین منظور نام مدرسه مادرشاه از دیگر نام‌هایی است که این بنا به آن شهره شده است.

مدرسه چهارباغ

همچنین چهارباغ، نام دیگر این مدرسه، از خیابان مشهور اصفهان که این بنا در آن واقع شده، گرفته شده است. این بنا با نمایی چهار ایوانی، هر گوشه‌اش تابلویی دیدنی از پتانسیل‌های گردشگری اصفهان است و مثل دیگر سازه‌های اصفهانی، ترکیب هوش معماری سنتی با خلاقیت هنر ایرانی را نشان می‌دهد.

نبض تپنده‌ی هنر و معماری در گوشه‌به‌گوشه‌ی بنا

سبک و سیاق معماری خوش‌آب‌ورنگ اصفهانی در بند بند این مدرسه موج می‌زند و زیبایی‌اش هوش از سر شیفتگان هنر می‌برد. کاشی‌کاری‌های هنرمندانه گنبد مدرسه، دنیایی از رمز و راز و لطافت را به بنا بخشیده و آن را تبدیل به موزه‌ای از کاشی‌های رنگارنگ کرده تا چشم‌ها در نقوش بی حد و مرز آن غرق ‌شوند. هنر کاشی‌کاری در این مدرسه مثال‌زدنی شده و دلیل زیبا و محکمی برای شاهکار دانستن این بنا شده است. در زرین بنا، حجت را تمام کرده و جلوه‌گری را به‌عنوان ویژگی‌ای تمام نشدنی به مدرسه چهارباغ بخشیده است.

گچ‌‍‌بری چهارباغ - عکس از مصطفی آقا بیگیگچ‌‍‌بری چهارباغ - عکس از مصطفی آقا بیگیعکس از مصطفی معراجیعکس از مصطفی معراجیپنجره‌ی زیبای مدرسه - عکس از مصطفی آقابیگیپنجره‌ی زیبای مدرسه - عکس از مصطفی آقابیگی
بدون شک این در از نظر طلاکاری و قلم‌زنی شاهکاری قلمداد می‌شود که زبردستی هنرمندان اصفهان را به رخ می‌کشد. در کنار این زیبایی‌ها، منبر مرمری مدرسه، کتیبه‌ها و اتاق مخصوص شاه سلطان حسین، به ارزش تاریخی بنا افزوده و آن را دیدنی‌تر کرده است. پنجره‌های چوبی و مشبک ساختمان، هنر را در این بنا زنده‌تر و پویاتر کرده و دریچه‌ای برای پیوند نور و روشنایی به این سرای مجلل اصفهانی شده است. ردیف درختان چنار، آرامش را در باغ با صفای این مدرسه سبز کرده‌اند و با قد‌وقامت سر به فلک کشیده و شاخه‌های قطور و کهنسال‌شان، جذابیت بنا را چند برابر کرده‌اند. جوی آب زلال در کنار این درختان، دل‌‎نوازی این بنای تاریخی را بیش‌تر کرده و زیبایی آن را چشمگیرتر کرده است.

hsi بازدید : 14 دوشنبه 10 آبان 1400 نظرات (0)

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان درباره هتلی که در چهارباغ ساخته می شود و مورد انتقاد دوستداران میراث فرهنگی قرار گرفته است، توضیحاتی ارائه داد.

ماجرای هتل چهارباغ به کجا رسید؟به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز اصفهان، محمد بنائیان گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از زمان آغاز ساخت این هتل، درباره خلافِ مقررات بودنِ ساخت آن مکاتباتی کرده است و گروه نظارت عالیه این اداره‌ کل نیز در بازدید از محل، تذکرات لازم را در خصوص اقدامات خلافِ صورت گرفته به مراجع ذیربط دادند.

وی افزود: حوزه نظارت عالیه این اداره‌ کل، به محض اطلاع از تخلفات، فوراً اقدامات لازم را به عمل می‌آورد، به طوری که بعضاً در مرحله اولیه ساخت، درخواست توقف داده می‌شود تا مدارک تکمیل و پیگیری‌های مختلف به عمل آید؛ اما زمانی که پروانه ساخت این قبیل ساختمان‌ها صادر و روند احداث آن آغاز می‌شود، روند ابطالش سخت و زمانبر است.

معاون شهرسازی و معماری اداره‌‌کل راه و شهرسازی اصفهان با تاکید بر حفظ و صیانت از میراث فرهنگی و بافت تاریخی این شهر گفت: ساماندهی این موارد نیازمند اقدامات ریشه‌ای است و موفقیت در آن، همراهیِ ویژه شهرداری و شورای شهر را می‌طلبد.

وی گفت: بعضا در این قبیل محلات به دلیل وجود پیشنهادهای تجاری و تحت فشار بودن مسکونی‌ها، ساختار محله از تعریف اصلی خود خارج می‌شود؛ لذا عناصر محله می‌بایست در کنار هم باشند.

بنائیان در خصوص کارگاه‌های طلا که در بافت تاریخی وجود دارد، گفت: به دلیل مبحث آلودگی زیست محیطی و مواد شیمیایی که از این کارگاه‌ها وارد فاضلاب شهری می‌شود، مصوباتی تحت عنوان احداث شهرک طلا و جواهر در شهر اصفهان و انتقال کارگاه‌های طلا به آن محل داشتیم که در صورت اجرا، بافتِ تاریخی از این معضل خلاص می‌شود.

hsi بازدید : 20 دوشنبه 10 آبان 1400 نظرات (0)

عضو شورای شهر:

حمایت مدیریت شهری چهارباغ از توسعه کتابخانه‌ها

عضو شورای اسلامی شهر چهارباغ گفت: مدیریت شهری با توسعه کتابخانه‌ها موافق است و از این اقدام حمایت خواهد کرد.

فرهاد رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تاکید بر اهمیت نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی در جامعه به ویژه در قشر جوان، اظهار کرد: نسل آینده باید با کتاب و کتابخوانی عجین شود.

وی با اشاره به نقش اساسی و تأثیرگذار کتابخانه‌ها در افزایش سرانه مطالعه، افزود: کتابخانه‌های عمومی با توجه به اهداف و رسالت‌هایی که دارند، می‌توانند نقش عمده‌ای در تحقق اهداف فرهنگی و برنامه‌های توسعه‌ای ایفا کنند.

عضو شورای اسلامی شهر چهارباغ تصریح کرد: کتابخانه عمومی این فرصت را برای همه افراد جامعه فراهم می‌کند که به شکلی فعال در امور فرهنگی و اجتماعی جامعه خود دخالت و نقش مؤثری ایفا کنند و بر ما واجب است که از این نهاد حمایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه کتابخانه‌ها از هیچ کمک و تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

hsi بازدید : 26 شنبه 08 آبان 1400 نظرات (0)

ساختار و طبیعت تالاب 

تالاب شادگان، با مساحتی برابر با مساحت 537731 هكتار، از تنوع پوشش گیاهی قابل ملاحظه ای برخوردار است. ارتفاع تالاب از سطح دریا 0 تا 15 متر است. منابع تامین آب تالاب، رودخانه جراحی و نهر بحره، مسیل مالح و همچنین طغیان های زمستان کارون و مد خلیج فارس از خورهای موجود در بخش جنوبی و غربی آن و نزولات جوی  هستند. اقلیم آن بیابانی، گرم و مرطوب است و زمستان های معتدل و تابستان های بسیار گرم دارد.

پوشش گیاهی تالاب

بر اساس مدارک موجود در اداره کل محیط زیست استان خوزستان، هفده جامعه اصلی گیاهی شامل یکصد و ده گونه گیاهی در محدوده تالاب شناسایی شده است. در شرایط طبیعی، گیاهانی مثل نی و لوئی به عنوان گیاهان تالابی، عمده سطح تالاب را می پوشانند.

بازدید از تالاب شادگان

 

راه های دسترسی به تالاب

همانگونه تا الان متوجه شدید این تالاب در نزدیکی شهرستان شادگان قرار دارد، به همین دلیل برای این که بتوانید از آن دیدن کنید کنید باید راهی این منطقه شوید. اگر می خواهید با وسایل نقلیه عمومی به این محوطه بروید می توانید خرید بلیط اتوبوس را از مستر بلیط به صورت آنلاین و در کمترین زمان ممکن انجام دهید. پس از رفتن به شادگان می توانید با تاکسی به سمت این تالاب حرکت کنید.

https://mrbilit.com/mag/shadegan-ponds/

hsi بازدید : 32 سه شنبه 04 آبان 1400 نظرات (0)

معضل خروج از فهرست آثار ملی، این‌بار خانه تاریخی ساسون

نگرانی‌ کارشناسان از تهدید آثار ارزشمند حریم چهارباغ اصفهان

اصفهان- ایرنا- بعد از خروج خانه کتابی در حریم چهارباغ از فهرست آثار ملی ایران، خانه ساسون نیز از این فهرست خارج شده است، گذر فرهنگی چهارباغ اصفهان بدون حفظ داشته‌هایش تنها یک پوسته بزک شده خواهد بود که شناسنامه‌های تاریخی‌ آن از کف می‌رود.

به گزارش ایرنا، خانه  اسحاق ساسون با معماری اواخر قاجار ـ اوایل پهلوی از شمار خانه‌های ارزشمند حریم چهارباغ است، خانه کتابی با همین مشخصه از دیگر خانه های تاریخی این محور بود که حالا هر ۲ یکی پس از دیگری پیش از  ابلاغ طرح حریم محور تاریخی فرهنگی اصفهان از فهرست آثار ملی خارج شدند.

حفظ آثار  ارزشمند محور تاریخی فرهنگی اصفهان به عنوان تنها بخش باقیمانده از بافت ارزشمند تاریخی شهر اصفهان ضرورت تام دارد، خروج از فهرست آثار ملی، تخریب‌های عامدانه  و بی‌توجهی به این شناسنامه های ارزشمند چهارباغ که به سبب دارا بودن گذار معماری خانه‌های اصفهان در دوران صفوی، قاجار و پهلوی از اهمیت بالایی برخوردار هستند از جمله نگرانی‌های این روزهای کارشناسان و فعالان میراث فرهنگی است.

خانه اسحاق ساسون در کوچه عالم آرای چهارباغ عباسی اصفهان متعلق به دوران اواخر قاجار ـ اوایل پهلوی است که توسط اسحاق ساسون بنا شد، سبک معماری این بنا که در سال ۸۶ در فهرست آثار ایران به ثبت رسید که به صورت کوشکی در ۲ اشکوب بنا شده است.

این بنا از تزئینات فاخری برخوردار بوده است که  شوربختانه در چند سال اخیر بیشتر تزئینات ارزشمند بنا اعم از درها و کاشیکاری های ارزشمند آن به علت عدم نگهداری و مراقبت های لازم  از بین رفته است یا به سرقت رفته و همچنین آثار تخریب عمدی نیز در بنا مشهود است.

آخرین بازدیدها از وضعیت خانه ارزشمند ساسون نشان می‌دهد که این خانه به حال خود رها شده تا شرایط برای ویرانی و خروج از فهرست آثار ملی ایران فراهم شود. 

پنجره‌های گره چینی شده با شیشه‌های الوان، کاشیکاری‌های زیبا شامل کاشی‌های هفت رنگ و معرق و آئینه‌کاری از ویژگی‌های  شاخص خانه ساسون بوده است.  

hsi بازدید : 15 سه شنبه 04 آبان 1400 نظرات (0)

خطر تخریب و نوسازی برابر « مسجد تاریخی  کازرونی » اصفهان

اصفهان - ایرنا - کارشناسان میراث فرهنگی اصفهان نسبت به احتمال یا قصد تخریب مسجد کازرونی در محله عباس‌آباد اصفهان ابراز نگرانی کرده‌اند؛ آنها معماری این مسجد را واجد ارزش نگهداری و دارای قابلیت ثبت در فهرست آثار ملی دانسته‌اند.

حکایت مسجدی با قدمتی حدود ۹۰ سال است، سرپا و با معماری منحصربه‌فرد دوره معاصر (اواخر پهلوی اول) در محله عباس‌آباد اصفهان؛ مسجدی که معمار توانای آن می‌دانسته چگونه و چطور قبله را در بنایی که در جهت جغرافیاییِ شمالی ـ جنوبی قرارگرفته، به‌درستی بگرداند تا هیچ جای کم و کاستی در حجم معماری مسجد باقی نگذاشته باشد. این مسجد خاطره جمعی یک نسل را در خود محفوظ دارد؛ اما حالا جایی بین مرز بودن و نبودن قرارگرفته است.

 بنا به گفته کارشناسان میراث فرهنگی، سایه تخریب بر بنای مسجد معاصر محله عباس اصفهان سنگینی می‌کند و گفته‌ها و شنیده‌ها حاکی از توسعه این مسجد با ساخت یک بنای سه یا چهار طبقه است که می‌خواهد علاوه بر مسجد، در دل خود، پارکینگ، سالن ورزشی و آمفی‌تئاتر هم جا بدهد.

مسجد کازرونی به دلیل نوع معماری و تداوم معماری گذشته در بنای آن، به گفته کارشناسان میراث فرهنگی  واجد ارزش تاریخی است و باید حفظ و ثبت آثار ملی شود؛ این نظر قاطع مرجع ذی‌صلاح حفظ داشته‌های تاریخی و فرهنگی شهر اصفهان است که باید دید تا چه اندازه برای آن‌ها که در سَر طرح توسعه و تخریب این مسجد را می‌پرورانند، محترم و ارجح شمرده می‌شود.

دغدغه کارشناسان میراث فرهنگی این است که مسجد کازرونی در خیابان عباس‌آباد به سرنوشت مساجد تاریخی‌ چون «روضاتی» در خیابان طالقانی اصفهان دچار شود وازدم تیغ تیز تخریب و توسعه بگذرد به گونه ای که آن‌ها می‌گویند اگر کسی می‌خواهد برای خدا و بندگانش کار خیری انجام دهد، نباید دست روی میراث معماری معاصر اصفهان، آن‌هم در یک خیابان باریک و پرترافیک با مردم متمول بگذارد! و بهتر است این سرمایه‌گذاری یا کار خیر در جای دیگر که خلق خدا نیاز دارند هزینه شود.

خطر تخریب ونوسازی  فراروی « مسجد تاریخی  کازرونی » اصفهان

عباس‌آباد یکی از خیابان‌هایی است که رو به چهارباغ عباسی اصفهان گشوده می‌شود، درختانی به‌صف شده دارد و شاخساران آن‌ها بر این خیابان باریک و قدیمی چتر بسته‌اند. معماری خیابانی عباس‌آباد در اصفهان بی‌نظیر و نمای بیرونی بناهای آن شاهدان و گواهان زنده تاریخ معماری معاصر اصفهان است ؛ مسجد کازرونی‌ها در همین خیابان قرار دارد و درست کمی آن‌سوتر از این مسجد، کلیسای حضرت لوقا (ثبت ملی) و البته بنای بیمارستان عیسی ابن مریم که معماری خیابانی آن، اثر تاریخی و زینت‌بخش تقاطع خیابان عباس‌آباد و شمس‌آبادی است، قرار دارد؛ مسجد کازرونی بخشی از همین گنجینه تاریخی معاصر اصفهان در خیابان عباس‌آباد است که شوربختانه گویا تیغ توسعه ساخت‌وساز، بنای آن را نشانه گرفته است.

‌آن‌سوتر باید گفت که نگرانی تنها از بابت از بین رفتن اصالت و هویت مسجد معاصر کازرونی نیست،  پشت به مسجد کازرونی مادی نیاصرم که از آثار ثبت ملی و میراث ارزشمند و تاریخی شهر اصفهان به شمار می‌رود، قرارگرفته است و بنا به گفته کارشناسان میراث فرهنگی موافقان طرح تخریب و نوسازی مسجد کازرونی قصد دارند زمینِ خانه‌ِ پشت این مسجد را به بنای مسجد بیفزایند که اگر صد درصدِ پلاک یادشده در طرح توسعه بنای چندطبقه مسجد بگنجد، حریم مادی نیاصرم نیز تحت شعاع قرار خواهد گرفت.

مادی‌ها از رگ‌های حیاتی شهر اصفهان هستند که گرچه با خشکی زاینده‌رود، خشکیده‌اند اما  هنوز  میراث ارزشمندِ پیکره شهر اصفهان به شمار می روند و حریم و عرصه مشخص و تعیین‌شده دارند. تحتِ شعاع قرار دادن حریم این مادی‌ها و به‌خصوص مادی مهمی چون نیاصرم، برخلاف ضوابط و قوانین میراث فرهنگی است.

تعداد صفحات : 13

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 126
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 131
  • بازدید ماه : 361
  • بازدید سال : 2,276
  • بازدید کلی : 6,981