loading...
چهارباغ
hsi بازدید : 31 یکشنبه 06 تیر 1400 نظرات (0)

با وجود آنکه گردشگری دومین محور توسعه استان در سند آمایش سرزمین دیده شده است، همچنان کاستی ها و خلاهای بسیاری در این بخش وجود دارد.
برخی از مسافران ترافیک شهری و کمبود توفقگاه خودرو را از جمله چالش های شهر اصفهان برشمردند.
به عنوان نمونه براساس نظرسنجی های صورت گرفته از مسافرانی که در ایام نوروز 96 به اصفهان سفر کردند، مشخص شد که بیشترین نکات منفی مطرح شده از سوی آنها درباره کمبود توقفگاه و جای پارک و سرویس بهداشتی بوده است.
بر اساس نتایج این نظرسنجی ها، 32 درصد مسافران وضعیت توقفگاه ها و جای پارک را خیلی بد، 41 درصد بد، 10 درصد متوسط، 9 درصد خوب و 8 درصد خیلی خوب عنوان کرده اند.
وضعیت سرویس های بهداشتی نیزبر اساس نتایج این نظرسنجی، 26 درصد بد، 24 درصد خیلی بد، 28 درصد متوسط، 11 درصد خوب و 11 درصد خیلی خوب گزارش شده است.
درباره سرویس های بهداشتی بین راه، 31 درصد مسافران وضعیت را خیلی بد، 39 درصد بد، 12 درصد متوسط، 8 درصد خیلی خوب و 10 درصد خوب توصیف کرده اند.
از دیگر نکات منفی گردشگری که در نظرسنجی صورت گرفته از مسافران نوروزی مشخص شده است، نرخ بالای برخی مکان های اقامتی، کمبود سوپر مارکت ها و نانوایی ها، اخذ نرخ نامناسب برخی تاکسی ها و ترافیک مبادی ورودی و خروجی به مرکز شهرها بوده است.
بر اساس نتایج این نظرسنجی ها، نکات مثبت گردشگری استان اصفهان استخراج شده که مهمترین آنها شامل زیبایی و تاریخی بودن استان، عرضه سوغات، امنیت و آرامش در شهرها، حضور نیروهای راهنما در سطح شهرها و مکان های گردشگری و تاریخی و پاکیزگی شهر و استان اصفهان است. همچنین 67 درصد مسافران انگیزه اصلی خود از سفر به اصفهان را تفریح و گردشگری، 11 درصد دیدار با آشنایان، 2 درصد تجاری و 15 درصد گذر عبوری عنوان کرده اند.
بر اساس نظرسنجی صورت گرفته درباره قیمت غذا نیز 38 درصد مسافران قیمت ها را زیاد، 20 درصد خیلی زیاد، 28 درصد متوسط و 9 درصد کم اعلام کرده اند.72 درصد نظافت شهر را خیلی خوب، 16 درصد خوب، هفت درصد متوسط و پنج درصد بد عنوان کرده اند.در مجموع وضعیت شهر اصفهان در زمینه گردشگری از دید 60 درصد از مسافران خیلی خوب و 24 درصد از آنها خوب عنوان شده است.
نتیجه آنکه به گفته کارشناسان، زیر ساخت های گردشگری این شهر آن گونه که انتظار می رود مناسب استقبال از گردشگران نیست و برای رسیدن به استانداردهای این صنعت باید زیر ساخت های فرهنگی، اقامتی و امنیتی مناسبی در اصفهان ایجاد شود.
در چهارمین نشست کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران برای بررسی موانع توسعه گردشگری اصفهان در آذر سال 96، چند تن از صاحب نظران و فعالان گردشگری، کمبود مراکز اقامتی در اصفهان، تردد وسایل حمل‌ونقل ، رشد نرخ مراکز اقامتی در فصل‌ های پر گردشگر،عدم همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی در مورد تردد خودروی توریست‌ ها، سطح نازل آموزش افراد مرتبط با این صنعت، امنیت پایین گردشگران، ساعت اندک کار سایت‌ های گردشگری، مشکلات بوروکراسی، نبود تقویم گردشگری ، ضعف زیرساخت‌ها و مشکلاتی نظیر جاده‌های ناایمن و ناکافی، عدم توسعه مناسب شبکه حمل‌ و نقل ریلی و کمبود هتل را از جمله کمبودهای گردشگری در اصفهان برشمرد.

hsi بازدید : 43 یکشنبه 06 تیر 1400 نظرات (0)

 توجه اساسی به صنعت گردشگری به بهبود وضعیت اقتصاد، اشتغال و رونق بازار و رقابتی شدن آن منجر می شود، این مهم در استان اصفهان با وجود مزایای منحصر به فرد، با چالش ها و کاستی های بسیاری مواجه است که رفع آن نیازمند تهیه نقشه راه علمی و هم افزایی نهادهای مربوط است.

به گزارش ایرنا، گردشگری به عنوان بزرگ ترین صنعت درآمدزا در جهان، از سوی کارشناسان صنعت پاک نام گرفته است، مقوله ای که هر چه بیشتر می گذرد ابعاد و فرصت های تازه تری در آن رخ می نماید که ارتباط مستقیمی با رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار دارد.
گردشگری، امروزه بیش از هر صنعت دیگری در دنیا مورد تاکید دولت هاست و بنا به آمار سازمان جهانی گردشگری، بودجه ای که مردم دنیا برای مسافرت و تفریح اختصاص داده اند سه برابر بودجه ای است که دولتها صرف امور دفاعی و امنیتی می کنند، این رقم 11 درصد درآمد ناخالص (GDP) کل جهان است.
براساس آمارهای موجود، ایران دهمین کشور برتر دنیا از نظر بهره مندی از آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی است اما، نقشه راه اصولی متناسب با این ظرفیت ها در توسعه بسترهای گردشگری، اشتغالزایی و تولید ثروت وجود ندارد.
با آن که دولت ها در ایران، همواره به نقش و اثربخشی این صنعت در اقتصاد کشور اذعان داشته اند اما، برغم تلاش ها هنوز توسعه گردشگری و رشد ارزش افزوده این بخش با نقشه راه هدفمند و تعاریف جامع به بار ننشسته است.
بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد در سال 2015، ایران به لحاظ جایگاه قدرت رقابت در جذب گردشگر در بین 141 کشور رتبه 97 را دارد .
ایران با وجود برخورداری از جاذبه های متعدد تاریخی، طبیعی، فرهنگی و مذهبی، بهشتی زمینی برای گشت و گذار و سفر است اما برخی هموطنان به دلیل عدم آگاهی کشورهای دیگر را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند که این مساله از نظر کارشناسان در زمره کاستی های فرهنگی به شمار می رود و توسعه هدفمند بوم گردی می تواند بخشی از این کاستی را رفع کند.
به باور بسیاری از صاحب نظران با اینکه صنعت گردشگری یکی از پول ساز ترین صنایع در کشورهای دیگر به شمار می رود، ایران همچنان چشم به اقتصاد نفتی دوخته است تا بتوان رونقی را رقم زند؛ از این رو کارشناسان پرداختن عملی به مولفه های اقتصاد مقاومتی در باروری ارزش های گردشگری را راه حل این مساله عنوان کرده اند.
در سال 2015 ترکیه در زمینه میزان مشارکت مستقیم بخش سفر و گردشگری در تولید ناخالص داخلی به رقم 32 میلیارد دلار دست یافت که طبق پیش بینی های صورت گرفته گمان می رود در سال 2026 به رقم 48 میلیارد دلار برسد در صورتی که این شاخص در ایران درسال 2015 به رقم 7 میلیارد دلار رسید و پیش بینی می شود در سال 2026 به عدد 14 میلیارد دلار برسد.
این اختلاف فاحش با کشوری همسایه که شاید از نظر تاریخی قدمتی به بلندای تاریخ ایران نداشته و همچنین بسیاری از طبیعت بکر ایران را به خود ندیده است، از نظر متخصصان امر به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و نشان از ناکارآمدی برنامه ها در بخش گردشگری است.
ظرفیت گردشگری ایران به قدری بالاست که می توان ابعاد و گونه های مختلف را به صورت تجمیع شده در یک منطقه تجربه کرد، اما همین ظرفیت تاکنون مغفول باقی مانده است.
بیش از 10 درصد تولید ناخالص داخلی دنیا از محل درآمدهای صنعت گردشگری تامین می شود که سهم ایران از این گردش مالی بزرگ ناچیز است.
بر اساس گزارش جدیدی که «سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه» منتشر کرده است، 4.2 درصد تولید ناخالص داخلی، 6.9 درصد فرصت های شغلی و 21.7 درصد از صادرات خدمات در کشورهای عضو این سازمان وابسته به گردشگری است.
تاثیرگذاری صنعت گردشگری در تمامی این حوزه ها نسبت به سال 2014 افزایش یافته و یا بدون تغییر باقی مانده است. براساس این گزارش تا سال 2030 ورود گردشگران خارجی به کشورهایی با اقتصاد نوظهور در مقایسه با کشورهای توسعه یافته 2 برابر خواهد شد.
بدین ترتیب سهم اقتصادهای نوظهور از صنعت گردشگری جهان از45 درصد کنونی به 57 درصد افزایش خواهد یافت.
تاثیر گردشگری در اقتصاد ایران 2.5 تا 7.5 درصد اعلام می شود اما هنوز هم میزان تاثیر این بخش در اقتصاد ملی ایران مشخص نشده است.
اگر می خواهیم سهم گردشگری در اقتصاد ایران بیشتر شود باید به تکمیل زیرساخت های مورد نیاز گردشگری در ایران توجه شود و سرمایه گذاری ها در این بخش توسط بخش خصوصی افزایش یابد.
به گفته مسوولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بازدید و استقبال گردشگران از جاذبه های دیدنی ایران در تعطیلات نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش 10 درصد افزایش یافته است.
بازدید گردشگران خارجی از جاذبه های دیدنی ایران در تعطیلات نوروزی امسال 31 درصد نسبت به تعطیلات نوروز سال رشد داشته است.
مسوولان همچنی از کاهش 34 درصدی سفر گردشگران به خارج از ایران خبر داده اند و آن را نوعی موفقیت برای کشور به شمار می آورند، اگر چه که نمی توان در این باره به قطعیت رسید.
کارشناسان بر این باورند با وجود سیاه نمایی گسترده علیه ایران در عرصه بین المللی توسط دشمنان، توسعه صنعت گردشگری زمینه ساز رونق دیپلماسی فرهنگی، صدور فرهنگ ایرانی به دیگر کشورها و خروج از اقتصاد متکی به درآمد نفتی خواهد بود و انجام این کار ناممکن نیست از این رو ضرورت همگامی با تغییرات پرشتاب و فزاینده جهانی، ما را بر آن وا می دارد که در شرایط رقابتی کنونی دست به اقدامات منطقی و متناسب، از جمله تدوین استراتژی صنعت گردشگری بزنیم تا در عرصه تحولات جهانی از حالت انفعالی بیرون بیاییم.
در بعد کلی بزرگترین نقص صنعت گردشگری ما فقدان تبلیغات خارجی و بین المللی از ظرفیتها و جاذبه های تاریخی، فرهنگی و کشور پهناور ایران است، کشوری که با تاریخ و پیشینه کهن و برخوردار از تمدن باستانی و مواهب طبیعی بیشمار توانایی بالایی در توسعه گردشگری داخلی و خارجی دارد.
در این میان، مهم ترین تاکید رهبر معظم انقلاب در بحث گردشگری معطوف به استفاده از ظرفیت های اقتصادی گردشگری، اولویت دادن به گردشگری برای پیشرفت استانی و توسعه مناطق کمتر برخوردار، بهره گرفتن از آن به عنوان ابزاری برای معرفی فرهنگ غنی کشور، اهمیت دادن به حفظ و نگهداری میراث فرهنگی و شناساندن جاذبه های گردشگری برای مسافران خارجی و داخلی است؛ اصلی که می تواند برای عملیاتی کردن اقتصاد استان ها و استقلال مالی شان با برنامه ریزی و استفاده از امکانات و جاذبه های هر منطقه از خاک ایران اسلامی پیاده شود.
اصفهان این نگین خوش تراش ایران به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی جورچینی از ظرفیت های گردشگری را در خود جای داده است.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران خارجی و داخلی است.
در استان اصفهان بیش از 600 خانه تاریخی وجود دارد که بیش از نیمی از آنها در شهر اصفهان قرار دارد.
از 602 رشته صنایع دستی شناسایی شده در دنیا 299 مورد مربوط به ایران و از این تعداد 196 رشته مربوط به استان تاریخی و هنرپرور اصفهان است که در مجموع معیشت حدود چهار میلیون نفر به صنایع‌ دستی گره خورده است.
استان اصفهان به لحاظ حجم، 60 در صد تولید صنایع دستی کشور را به خود اختصاص داده که از جمله این رشته ها زری دوزی و قلم کاری، ترمه و نقره کاری، تذهیب و تحریر انواع کتاب، قرآن، قطعات نگارگری و نقاشی است و در خاتم کاری، میناکاری، منبت، قلم زنی روی انواع فلزات شهرت جهانی دارد.
استان اصفهان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر با ظرفیت حدود 20 هزار تخت است که از این تعداد 57 هتل و 30 مهمانپذیر در کلانشهر اصفهان قرار دارد.
ظرفیت مکان های اقامتی در استان اصفهان به گفته مسوولان برای هر شب به 420 هزار نفر رسیده است.
به گفته کارشناسان، بازگشایی آب زاینده رود و هزینه بالای سفرهای خارجی مهمترین عامل افزایش جمعیت گردشگران بوده که اصفهان را جز استان هایی با بیشترین آمار بازدید کننده قرار داده است.
hsi بازدید : 72 یکشنبه 06 تیر 1400 نظرات (0)


تابستان فرصت بسیار خوبی را در اختیار خانواده‌های ایرانی قرار می‌دهد تا بهتر بتوانند از طبیعت و جاذبه‌های شهرهای ایران دیدن کنند و بیشتر با فرهنگ غنی ایران زمین آشنا شوند.

یکی از شهرهای که به حق طلایه دار عرصه هنر و فرهنگ ایرانی است شهر اصفهان است. شاید باید تمام ساکنان ایران زمانی را برای دیدن این شهر صرف کنند و از نزدیک شاهد عظمت و اعتلا تمدن مردمان گذشته خود باشند؛ به هر حال اصفهان، شهر هنر، تفریح و گردش است.

جاذبه‌های گردشگری اصفهان

اصفهان نماد فرهنگ و هنر پارسی است و آثار فراوانی را در گوشه گوشه آن می‌توان شاهد بود، که هریک تاریخی را در دل خود جای داده است، خوشبختانه تور اصفهان یکی از پر مخاطب‌ترین تورهای مسافرتی داخل کشور است. در ادامه قصد داریم تا تعدادی از این عظمت و شکوه را برای شما معرفی کنیم.

جاذبه‌های گردشگری

میدان نقش جهان

به گزارش ویرلن؛ یکی از زیباترین و بی نظیر ترین میدان‌های دنیا در حدود ۵۱۲ متر و عرض ۱۶۰ متر که جلوه زیبایی از هنر و فرهنگ را برای بیننده خود به ارمغان می‌آورد، در دل این میدان دیگر جاذبه‌های گردشگری اصفهان و آثار تاریخی چون مسجد امام، عمارت عالی قاپو و درب بازار قیصریه قرار گرفته است. این میدان یکی از مراکز خرید صنایع دستی و محل برگزاری اعیاد و مراسم مذهبی است.

چهلستون

این عمارت باشکوه در اوایل قرن ۱۱ هجری در محوطه دولتخانه صفوی ساخته شده است. این عمارت طراحی بسیار بی نظیری دارد و تالار اصلی این بنا دارای ایوان آئینه است، ایوان ستون دار این بنا دارای هجده ستون می‌باشد و سقف چوبی آن بسیار زیبا است. نامگذاری این بنا به دلیل انعکاس ستون‌ها داخل آب به این نام معروف شده است.

5698279875498798782

چهلستون

روزانه تعداد بسیار زیادی از مسافران به آژانس‌های مسافرتی مراجعه کرده و بلیط سفر به اصفهان را تهیه می‌کنند. خرید بلیط هواپیما از طریق این آژانس‌ها بسیار به صرفه بوده و شما از طریق این این شرکت‌ها می‌توانید برای رزرو هتل خود اقدام کنید.

دو هتل برتر اصفهان

هتل کوثر اصفهان

این هتل با چشم اندازی از بهترین منطقه شهر و در عین حال نزدیکی به آثار تاریخی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای آنها خواهد بود. جذابیت هتل کوثر با پیشینه‌ای حدود پنجاه سال می‌باشد و هتل دارای باغ پر گل و گیاه باصفایی است که اطراف آن برای نشستن تخت گذاشته‌اند، پنج رستوران دارد که هر کدام غذای مخصوص خود را سرو می‌کند است.

هتل کوثر اصفهان

جدا از این‌ها می‌توانیم با جرات بگوییم که در این هتل می‌توانید طعم غذاهای ایتالیای را بچشید، در رستوران سنتی سرو غذاهای اصیل اصفهان مثل بریانی و خورش ماست و دیگر غذاهای سنتی ایران را سفارش دهید، رستوران زرین واقع در لابی هتل قابل دسترسی به فضای باغ با سرو انواع غذاهای ایرانی و فرنگی است، رستوران تابستانه‌ی باغ غذا را در فضای سبز هتل و کنار آبنمای آن آماده می‌کند.

توصیه می‌کنیم با اقامت در این هتل در زمان حضورتان در اصفهان، سفری به یاد ماندنی و بسیار راحت را تجربه کنید؛ سفری که شیرینی آن را همیشه به خاطر خواهید سپرد.

هتل عباسی اصفهان

اگر به دنبال هتلی تاریخی با فرهنگی کهن هستید این هتل تجربه‌ای متفات از یک هتل تاریخی است. هتل عباسی اصفهان قدیمی  هتل جهان، یکی از بزرگترین هتل‌های ایران و شهر اصفهان است. از میان آثار برجای مانده از عصر صفوی، مجموعه مدرسه و بازارچه و کاروانسرایی بر جای مانده است که مهمانسرای عباسی یا هتل شاه عباسی یکی از آن‌ها می‌باشد. بی جهت نیست که خیلی‌ها این هتل را همواره به‌عنوان یکی از برترین هتل های اصفهان معرفی می‌کنند.

در ادامه در مورد ظاهر این هتل می‌توان گفت که از نظر سبک و معماری به‌راستی می‌توان آن را موزه نام گذاشت! این هتل در سال ۱۱۰۶ هجری قمری به دستور سلطان حسین صفوی بنا شده است. رستوران باغ هتل عباسی اصفهان رؤیایی‌ترین باغ رستوران ایران است و هتل شاه عباسی هم در حقیقت بهترین هتل اصفهان محسوب می‌شود.

hsi بازدید : 24 شنبه 29 خرداد 1400 نظرات (0)

اندیمشک یکی از شهرهای استان خوزستان می باشد که دنیایی از جاذبه های گردشگری و دیدنی را درون خود جای داده است. اگر قصد داشته باشید برای مسافرت خود اندیمشک را انتخاب نمایید با مکان های دیدنی بسیاری رو به رو خواهید بود. این جاذبه ها هر کدام ویژگی های منحصر به فردی را دارا هستند که زیبایی خاصی را به اندیمشک بخشیده اند. این شهر را در کنار ویرانه های شهر باستانی لور ساخته اند شهری که در زمان خود از اهمیت ویژه ای برخوردار بود. اندیمشک به عنوان پل ارتباطی بین شهرهای کرمانشاه، ایلام، خوزستان و لرستان شناخته می شود. اگر بخواهیم در مورد جاذبه های تاریخی و طبیعی اندیمشک سخن به میان آوریم باید بگوییم جاذبه هایی که در این شهر واقع شده اند تداعی کنده بهشت برای مسافران و گردشگران می باشند و هر ساله پذیرای گردشگران زیادی می باشند. در مجله مستر بلیط جاهای دیدنی و گردشگری اندیمشک را به شما معرفی کرده ایم. از جاذبه های گردشگری این شهر می توان سد کرخه که یکی از بزرگ ترین سدهای خاکی خاورمیانه به شمار می رود، سد دز، پل صیحه|، آرامگاه شاهزاده احمد، دژ سرقلا، کوه تنگوان و ... را نام برد. در ادامه مطالب در مورد کوه تنگوان اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می دهیم.

تاریخچه کوه تنگوان

همان طور که گفته شد اندیمشک جاذبه های زیادی را دارا است که می تواند توجه گردشگران را به خود جلب نماید. یکی از این جاذبه ها کوه تنگوان می باشد که قدمت و تاریخ آن به 10 هزار سال قبل بر می گردد، یعنی مربوط به دوره هلوسن می شود. در زمان ایلامی ها از گوه تنگوان برای وارد شدن به شهر آوان استفاده می کردند.

تاریخچه کوه تنگوان

نقشه و معرفی بخش های مختلف

کوه تنگوان به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی و بی نظیر اندیمشک شناخته می شود  که در شمال این شهر واقع شده است، همچنین یکی از کوه های مهم شمال خوزستان به شمار می رود. ارتفاع کوه تنگوان حدود 600 متر می باشد. علاوه بر کوه تنگوان دره های عمیقی در این منطقه وجود دارند که محل مناسبی را برای صخره نوردی ایجاد کرده اند، اما باید این را بدانید که احتمال خطرات جانی همیشه در این منطقه وجود دارد. کوه تنگوان محل زندگی جانورانی چون کل، بز  و دیگر حیوانات می باشد که همیشه توجه شکارچیان را به خود جلب می کند. اکنون با توجه به اینکه حفاظت از محیط زیست از اهمیت ویژه ای برخوردار است شکار در این منطقه را ممنوع اعلام کرده اند. این منطقه به دلیل اینکه راه صعب العبوری را پیش رو دارد از دسترسی شکارچیان در امان مانده است. با بازدید از کوه تنگوان می توانید علاوه بر زیبایی های این منطقه از سد و نیروگاه دز هم دیدن نمایید، چرا که بدنه سد همجوار با کوه تنگوان می باشد. برای بازدید از این کوه می توانید به سایت اینترنتی مستر بلیط مراجعه نمایید و بلیط مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

https://mrbilit.com/mag/kuh-e-tangevan/

hsi بازدید : 26 دوشنبه 24 خرداد 1400 نظرات (0)

غار پریان یکی از غارهای زیبای استان اصفهان است که در فاصله 8 کیلومتری ابیانه و 18 کیلومتری روستای سُه در دره‌ای به نام پری هول قرار دارد.

ابعاد دهانه این غار 120×160 سانتی‌متر می‌باشد و در ارتفاع 2967 متری از سطح دریا قرار دارد.

این غار در سال 1379 خورشیدی کشف شد و تا به امروز غارشناسان همواره به کشفیات جدیدی در این غار دست یافته‌اند. گروه غارشناسی و غارنوردی اصفهان در تازه‌ترین کاوش خود به تالاری زیبا در عمق 120 متری غار پریان دست یافتند. تاکنون تعداد تالارهای کشف شده در این غار به 11 عدد رسیده است.

به دلیل وجود چاه‌های خطرناک در این غار، پیمایش کامل آن نیاز به آشنایی کامل به فنون غارنوردی داشته و بدون داشتن وسایل و ابزار مورد نیاز و راهنما و نقشه کامل غار، بازدید و پیمایش آن میسر نمی‌باشد.

غار پریان,تصاویر غار پریان

 غار پریان

غار پریان,تصاویر غار پریان

 غار پریان

غار پریان,تصاویر غار پریان

  غار پریان

غار پریان,تصاویر غار پریان

  غار پریان

غار پریان,تصاویر غار پریان

  غار پریان

غار پریان,تصاویر غار پریان

hsi بازدید : 68 دوشنبه 24 خرداد 1400 نظرات (0)

کلیسای هاکوپ در اصفهان,کلیسای مریم مقدس,کلیسای هاکوپ
کلیسای هاکوپ و کلیسای مریم مقدس از کلیساهای قدیمی اصفهان هستند

 

آشنایی با کلیسای هاکوپ و کلیسای مریم مقدس
مجموعه کلیسای هاکوپ و مریم مقدس مربوط به دوره صفوی است و در اصفهان، محله جلفا، خیابان نظر شرقی، میدان بزرگ واقع شده و در حال حاضر خیابان توحید از مجاور آن عبور می‌کند. مجموعه کلیسای هاکوپ و مریم مقدس در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۷۶۴۷ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

کلیسای هاکوپ در اصفهان
کلیسای هاکوپ، یا کلیسای یعقوب مقدس، قدیمی‌ترین کلیسای شهر اصفهان است. سال ساخت کلیسای هاکوپ ۱۶۰۷ میلادی است. در سال ۱۶۱۳ میلادی در اطراف این کلیسا، ساختمان کلیسای مریم مقدس را ساخته‌اند و در حال حاضر کلیسای هاکوپ در داخل کلیسای مریم مقدس و در ضلع شمالی آن قرار دارد.

 

معماری کلیسای هاکوپ
پلان اولیه­ کلیسای هاکوپ به شکل صلیب بوده که به علت تخریب بازوی جنوبی آن در سال ۱۸۴۳ میلادی به شکل مستطیلی در جهت شرقی - غربی با ابعاد ۲/۱۲x۹/۳ متر درآمده است. سه گنبد کوچک قوسی شکل آن و سقف بنا بر روی قوس­هایی تکیه کرده­ اند که بر روی ستون­های پهن متصل به دیوارهای شمالی و جنوبی قرار دارند.

 

کلیسای هاکوپ در اصفهان,معماری کلیسای هاکوپ,کلیسای مریم مقدس
سحر قریشی از چه کرم ضد چروکی استفاده میکند؟تو هم سفارش بده!!

مولدهای اکسیژن و نیتروژن ساخت آلمان


مجموعه کلیسای هاکوپ و مریم مقدس مربوط به دوره صفوی است

 

از سه گنبد کوچک بنا گنبد میانی نسبتاً بزرگ­تر است. مصالح به کار رفته در ساختمان کلیسای هاکوپ عبارت اند از خشت و آجر. دیوارهای داخلی با گچ و دیوارهای خارجی با کاهگل پوشانده شده­ اند. در بالای ورودی اصلی کلیسای هاکوپ نیز دو کتیبه به زبان ارمنی مربوط به سال ۱۶۰۷ میلادی وجود دارد.

 

کلیسای مریم مقدس در اصفهان
کلیسای مریم مقدس دومین کلیسای قدیمی شهر اصفهان است و در سال ۱۶۱۳ میلادی در زمان حکومت صفویه توسط یکی از تاجران آن دوران به نام «آوِدیک باباکیان» ساخته شده است.

 

کلیسای هاکوپ از کلیساهای قدیمی اصفهان,معماری کلیسای هاکوپ,کلیسای مریم مقدس

مجموعه کلیسای هاکوپ و مریم مقدس، یکی از آثار ملی ایران است

 
پیشنهاد ویژه
بلیط هواپیمادیگه بلیط هواپیما گران نخرتبلیغات ، چاپ ,خدمات دیجیتالی و چاپمدرن ترین چاپخانه در تهرانتبلیغات ، چاپ ,خدمات دیجیتالی و چاپکارت ویزیت در سریعترین زمان وکمترین هزینه

معماری کلیسای مریم مقدس
پلان کلیسای مریم مقدس مستطیلی شرقی-غربی از نوع تالارهای گنبددار در معماری ارمنی است. بنای کلیسای مریم مقدس چندین گنبد قوسی شکل کوچک دارد اما گنبد اصلی آن، که دارای چهار نورگیر است، در وسط ساختمان قرار گرفته و به قوس­هایی تکیه کرده که بر روی ستون­های پهن متصل به دیوارهای شمالی و جنوبی قرار دارند.

 

این ستون­ها فضای داخلی کلیسای مریم مقدس را به سه بخش مرتبط به هم تقسیم می کنند. در قسمت شرقی بنای کلیسای مریم مقدس، محراب واقع شده و در دو طرف آن نیز دو اتاقک مستطیل شکل قرار گرفته است.

 

کلیسای هاکوپ از کلیساهای قدیمی اصفهان,عکس کلیسای مریم مقدس,کلیسای مریم مقدس

کلیسای مریم مقدس بعد از کلیسای هاکوپ، دومین کلیسای قدیمی شهر اصفهان است

 

مصالح به کار رفته در بنای کلیسای مریم مقدس عبارت­ اند از خشت و آجر. دیوارهای داخلی ساختمان با گچ پوشانده شده­ اند و بر روی آنها نقاشی­ هایی با موضوعاتی از کتاب مقدس به تصویر کشیده شده است. اطراف کلیسا، به غیر از سمت شرقی آن، دارای رواقی با بیست ستون از جنس سنگ حجاری شده است که کلیه­ این ستون‌ها با قوس­هایی به یکدیگر متصل شده­ اند.

 

hsi بازدید : 32 دوشنبه 24 خرداد 1400 نظرات (0)


مکان های دیدنی ایران

 

مكان هاي ديدني شهر هاي مشهد، شيراز، اصفهان، يزد، تبريز، اروميه، كاشان، مباركه و ...

 

ديدني هاي مشهد

 شاندیز و طرقبه، زشک، نغندر، جاغرق، چالی دره، پارک جنگلی وکیل‌آباد، بوستان ملت ، آبشار اخلمد و کنگ، زیست‌خاور، الماس شرق، پروما، رويال سنتر، کیان سنتر، بازار رضا، باغ نادری، موزه آب، موزه علوم و تاریخ طبیعی مشهد، موزه بزرگ تاریخ طبیعی خراسان، مسجد جامع گوهرشاد، مسجد هفتاد و دوتن، مسجد و حسینیه کرامت، امامزاده ناصر و یاسر، امامزاده یحیی بن زید بن علی بن الحسین (میامی)، آرامگاه خواجه اباصلت، آرامگاه خواجه مراد، آرامگاه پیر پالاندوز، آرامگاه شیخ نخودکی، کلیسای مسروپ، گنبد خشتی، گنبد سبز، پارک و شهربازی ملت، باغ وحش و پارک وکیل اباد، کوهستان پارک شادی، آبشارهای اورتوکند،پارک جنگلی نه دره، بازار بعثت طرقبه، منطقه دیدنی فریزی، مجموعه موج‌های آبی، سد ارداک، نمایشگاه بین‌اللملی مشهد، سد كارده، بند گلستان، کهن دژ توس، بقعه هارونیه، خواجه ربیع، قبر شاه تهماسب، موزه ویرانی، مصلی پایین خیابان، سد طرق

 

ديدني هاي شيراز

دروازه قرآن، ارگ کریم خان، آتشکده و کاخ اردشیر، آرامگاه شاهچراغ، آرامگاه خواجوی کرمانی، آرامگاه آبش خاتون، آرامگاه سید تاج الدین غریب، آرامگاه بی بی دختران، آستانه سید علاءالدین حسین(ع)، آرامگاه شاه شجاع، امام زاده علی ابن حمزه(ع)، آرامگاه شاه داعی الله، آرامگاه ابن حفیف، آرامگاه شیخ روزبهان، آرامگاه سیبویه، بازار وکیل، باغ ارم، باغ دلگشا، باغ عفیف آباد، بقعهٔ هفت تنان، بقعهٔ چهل تنان، پاسارگاد، تخت جمشید، تخت ابونصر، سرای مشیر، حافظیه، شهر استخر، سعدیه، عمارت کلاه فرنگی(موزه پارس)، قلعه ضحاک فسا، مجموعه زند، مسجد وکیل، مسجد جامع عتیق، مسجد شهدا، مسجد مشیر، مسجد نصیر الملک، مدرسه خان، نارنجستان قوام، نقش رجب، نقش رستم، کلیسای ارامنه، قلعه و مسجد ایزد خواست، بازار مسگرها، آتشکدهٔ صمیکان، باغ تخت، باغ چهل‌تن، باغ هفت‌تن، بقعهٔ شیخ یوسف سروستانی، خانه صالحی، چاه مرتاض علی، حمام باغ نشاط، عمارت باغ ایلخانی، عمارت باغ نشاط، عمارت دیوانخانه، قبر مادر نادرشاه، قصر ابونصر، قلعهٔ اژدهاپیکر، قلعهٔ دختر، قلعهٔ کک‌ها، کاخ سروستان، کاخ فیروزآباد، مدرسهٔ آقاباباخان، مدرسهٔ خان، موزهٔ پارس، نقش‌برجستهٔ بهرام، نقش پیروزی، آبشار کوهمره سرخی، آبشار مارگون، برم‌دلک، بهشت گمشده، پارک قلعه‌بندر، پارک ملی بمو، پیربناب، تفرجگاه میان‌کتل، چشمهٔ جوشک، چشمهٔ خارگان، چشمهٔ ریچی، دریاچهٔ پریشان، دریاچهٔ دشت ارژن، دریاچهٔ مهارلو، رکن‌آباد، رودخانهٔ قره‌آغاج، روستای قلات، کوه سبزپوشان، گردشگاه آتشکده، گردشگاه چاه‌مسکی، گردشگاه چشمه سلمانی، گردشگاه هفت‌برم

 

ديدني هاي اصفهان

 

ميدان نقش جهان(امام)، عالي قاپو، مسجد امام، مسجد شيخ لطف الله، بازار اصفهان، منارجنبان، مسجد جامع اصفهان، پل خواجو، سي وسه پل، پل جويي، مسجد علی، مسجد سید، کاروانسرای عباسی، درب کوشک، آرامگاه خواجه نظام الملك، سر در قيصريه، تالار اشرف، حمام علي قلي آقا، خانه شيخ الاسلام، چهل ستون، مسجد پا منار، منار ساربان، عصارخانه شاهي، مدرسه چهار باغ، مسجد حكيم، عمارت هشت بهشت، پل شهرستان، مدرسه نيماورد، پل مارنان، خانه حاج حسن غفوري، کلیسای وانک اصفهان، تیمچه ملک، کلیسای بیت اللحم، مقبره بابا رکن الدین، مجموعه تاريخي -فرهنگي-مذهبي تخت فولاد، مسجد رحیم خان، مدرسه اماميه، مسجد جارچی ها، مقبره صائب تبریزی، بقعه بابا قاسم، عمارت دارالبطیخ، خانه قزوینی ها، موزه چهلستون، موزه هنرهای تزیینی (رکیب خانه)، موزه هنرهای معاصر، موزه آموزش و پرورش، موزه تاریخ طبیعی، آتشگاه، پارک جنگلی ناژوان، باغ پرندگان، باغ گلها، باغ غدير، باغ فدک، تفرجگاه کوه صفه، تله کابین صفه، شهربازی ملک، شهربازی آبشار، منار مسجد علی، خانه قزوینی ها، امامزاده اسماعيل، امامزاده جعفر، امامزاده درب امام، امامزاده احمد، موزه شهدا، موزه علوم و فنون، موزه آب، مسجد ذوالفقار، کلیسای مریم، کلیسای یاکوب مقدس(یعقوب مقدس)، کلیسای گیورگ(غریب)، کلیسای سن استپانوس، کلیسای یوحنا، کلیسای گریگور، کلیسای سرکیس، کلیسای نرسس، مسجد آقانور، مسجد رکن الملک، مسجد حاج محمد جعفرآباده ای، مقبره هارون ولایت، مسجد صفا، مسجد خان، مسجد ایلچی، مسجد مقصود بیگ، مسجد مصری، مسجد قطبیه، مسجد لنبان، مدرسه آقا كافور، مدرسه جده بزرگ، مدرسه جلالیه، مدرسه كاسه گران، مدرسه سليمانيه، مدرسه ميرزا حسين، تالار تیموری، انگورستان ملک، خانه سرتیپی، خانه اعلم، خانه قدسی، خانه نعلبندها، خانه حقیقی، خانه حاج مصورالملکی، خانه پطروس، خانه داوید، خانه مارتاپيترز، منار چهل دختران، دو مناره دارالضیافه، منار باغ قوشخانه، منار خواجه نظام الملک، منار ته برنجی، منار مسجد جمعه، منار هارون ولایت، منار شاخ، منار شیخ مسعود، بقعه شهشهان، بقعه ستی فاطمه و مقبره شاهزادگان، امام زاده حسین-امام زاده ابراهیم-بقعه الراشد خلی، امام زاده شاه زید، حمام خسروآقا، حمّام خواجه‌ها، مسجد سرخی
سحر قریشی از چه کرم ضد چروکی استفاده میکند؟تو هم سفارش بده!!

اگر گرفتن رژیم برای شما سخت است با این روش سریع و راحت لاغر شوید


 

 

مکان های دیدنی ایران

 

 

ديدني هاي يزد

 

مسجد جامع كبير، مسجد امير چقماق، باغ دولت آباد، آتشكده زرتشتيان، مسجد جامع فهرج، زيارتگاه پير چك چك (پير مراد)، دخمه مانك‌جي ليمجي هاتريا و دخمه گلستان، خانه محمودي، خانه لاريها، خانه عرب‌زاده، خانه تقديري، خانه آقازاده ابركوه، خانه مرتاض، خانه توانا، آب انبار 22 بهمن تفت، آب‌انبار شاه ولي تفت، آب‌انبار هفت بادگيري صدوق و آب‌انبار شش بادگيري، سرو اشكذر، سرو ابركوه، موزه آب، موزه آئينه روشنايي، موزه سكه و مردم‌شناسي حيدرزاده، موزه مردم‌شناسي ابركوه، موزه مردم‌شناسي مهريز، موزه مردم‌شناسي اردكان، موزه وزيري، موزه رجال، موزه علوم طبيعي، موزه پست ميبد، زندان اسكندر، بقعه سيد شمس‌الدين، دخمه یا قلعه خاموشان ( برجهای خاموش)، قلعه عزت آباد، مسجد بزرگ پشت باغ، مسجد چهل محراب، مسجد محله ابوالمعالی

 

ديدني ها تبريز

عمارت ایل گلی، روستای کندوان، گنبد کبود مراغه، آبشار آسیاب‌خرابهٔ جلفا، آبشار سرکنددیزج شبستر، آبشار عیش‌آباد مرند ، آبگرم قلعه‌کندی کلیبر ، آبگرم متعلق کلیبر، پناهگاه حیات‌وحش کیامکی، تالاب قره‌قشون، تالاب قوری‌گل بستان‌آباد ، جزیرهٔ آرزو، جزیرهٔ اسپیر، جزیرهٔ اسلامی، جزیرهٔ اشک، جزیرهٔ کبودان، جنگل‌های ارسباران، چشمهٔ آبرس سراب، چشمهٔ الله‌حق سراب، چشمهٔ صوفیان شبستر،چشمهٔ کندوان اسکو ، چشمهٔ ورجوی مراغه، درهٔ پیغام کلیبر ، درهٔ گشایش مراغه، درهٔ لیقوان تبریز ، غار آق‌بلاغ بستان‌آباد، غار دوگیجان مرند ، آرامگاه شیخ شهاب‌الدین اهری، غار کبوتر مراغه، آرامگاه شیخ محمود شبستری، ارگ تبریز، بازار تبریز، پل خداآفرین کلیبر ، پل دختر میانه، تپهٔ اژدهاداشی اهر، تپهٔ عجب‌شیر، تپهٔ قلعه‌جوق سراب، تپهٔ کول‌تپهٔ مرند، تپهٔ مصلی آذرشهر ، حمام کردشت جلفا، خانهٔ مشروطیت تبریز، سنگ‌نبشهٔ رازلیق سراب، غار قدمگاه آذرشهر، عمارت ربع رشیدی تبریز ، قلعهٔ آق‌گنبد جزیره اسلامی، قلعهٔ آوارسین کلیبر ، قلعهٔ ضحاک هشترود، قلعهٔ بابک کلیبر ، قلعهٔ کردشت جلفا، کلیسای سرکیس مقدس، گنبد سرخ مراغه، گنبد غفاریهٔ مراغه، موزهٔ ارامنهٔ، موزهٔ حیات‌وحش، مقبرةالشعرای تبریز، کلیسای سن استپانوس، قلعهٔ نوردوز اهر، موزهٔ آذربایجان تبریز

hsi بازدید : 35 چهارشنبه 19 خرداد 1400 نظرات (0)

با افزایش تراکم جمعیت در مناطق شهری، پارک های شهری نقش مهم تری در تعیین استاندارد زندگی در شهر بر عهده دارند. پارک های شهری اغلب، تنها نواحی هستند که امکان آرامش شهرنشینان در اوقات فراغت را بدون خارج شدن از شهر فراهم می کنند. علاوه بر طراحی فضای سبز و انتخاب گونه های گیاهی، که سهم بزرگی در بالا بردن جاذبه های پارک دارند، وجود گونه های حیات وحش، به ویژه پرندگان در پارک می تواند بر جاذبه های پارک بیفزاید. در گذشته و قبل از همه این پیشرفت هایی که در جهان رخ داده، مردم بیشتر با طبیعت ارتباط داشتند و شهرها به صورت کنونی در نیامده بودند و افراد نیاز به طبیعت را به صورت امروزی نداشتند. بسیاری از افراد هم هستند که نمی توانند و امکانات لازم برای خروج از شهر را ندارند به همین خاطر پارک های می توانند بهترین مکان برای اینگونه افراد باشد. در سراسر شهرهای ایران می توانید حداقل یک نمونه از پارک ها را مشاهده کنید که جهت گذران اوقات اهالی شهر احداث شده اند. البته این به این معنی نیست که تنها اهالی می توانند از آنها بهره مند شوند، بلکه هر کسی که به این شهرها سفر می کند نیز می تواند بازدید از آنها داشته باشد. یکی از این پارک ها، پارک دریاچه سمیرم نام دارد که محل مناسبی برای گذراندن یک آخر هفته دلنشین به شمار می رود.

معرفی پارک دریاچه سمیرم

معرفی پارک دریاچه سمیرم

در این بخش از مجله مستر بلیط به سراغ یکی از پارک های شهر سمیرم رفته ایم که با نام پارک دریاچه سمیرم شهرت دارد. سمیرم یکی از شهرهای جنوبی استان اصفهان به شمار می رود که در ناحیه ای کوهستانی و در ارتفاع 2404 متری از سطح دریا واقع شده است. این شهر به خاطر قرار گیری در بین کوه های مرتفع و در بلندی، از آب و هوای متفاوت و مطبوعی برخوردار است که در زمستان های سرد و در تابستان ها خنک و ملایم می شود. این شهر مانند بسیاری دیگر از شهرهای ایران دارای پارک ها و مراکز گردشگری متعددی است که یکی از آنها پارک دریاچه سمیرم نامیده می شود. این پارک در قسمت جنوبی و ورودی شهر قرار دارد و از بخش های مختلفی تشکیل شده است که باعث می شود مردم شهر تعطیلات آخر هفته جالبی را تجربه کنند. این پارک مملو از درختان سر به فلک کشیده و دریاچه ای است که باعث لطافت هر چه بیشتر هوای پارک شده و علاوه بر این بر زیبایی آن افزوده اند که شامل درختانی مانند چنار، بید و صنوبر می شود. چشم انداز این پارک رو به که دنا است که خود به تنهایی می تواند باعث شادی و نشاط مضاعف شود.

https://mrbilit.com/mag/lake-park/

hsi بازدید : 32 سه شنبه 18 خرداد 1400 نظرات (0)
مسافرت به اصفهان مشروط به برنامه‌ریزی در سایه کرونا

اصفهان- ایرنا- چگونگی مسافرت در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۰ با وجود شیوع ویروس کرونا در این روزها مورد توجه قرار گرفته و بر اساس آخرین برنامه‌ریزی‌ها، ۲ قالب سفر برای اصفهان تعیین شده که شامل استفاده از تور گردشگری یا رزرو و ثبت اطلاعات در سامانه "مسافریار" است.

به گزارش ایرنا، اصفهان یکی از مقاصد گردشگری دنیا و کشور است اما در یک سال گذشته با شیوع ویروس کرونا این بخش به شدت آسیب دید با اینحال با توجه به اینکه کشورمان هنوز با همه گیری کووید ۱۹ درگیر است برای سفر به این خطه، شروطی تعیین شده و سفر ایمن یا هوشمند در دستور کار قرار گرفته است.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز طرح سفرهای هوشمند و ایمن در دوران کرونا را با هدف تامین نشاط اجتماعی مردم و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیشنهاد کرده است؛ بر اساس این طرح سفرها باید در قالب تورهای سازمان یافته، گردشگری و کوچک باشد.

به گفته معاون گردشگری وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، سفرهای نوروزی باید مسوولانه و ایمن با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام شود و انجام سفرهای نوروزی از طریق تور یا رزرو مکان اقامت در مراکز اقامتی مجاز امکان پذیر است.

ولی تیموری خاطرنشان کرد که شیوه‌نامه‌هایی برای هریک از تاسیسات گردشگری تعریف و وظایف هریک نیز در زمینه رعایت این پروتکل‌ها مشخص شده و مسوولان آن آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان نیز تاکید کرد که با توجه به ادامه شیوع ویروس کرونا و برای جلوگیری از موج چهارم این بیماری، در تلاش هستیم تا ضمن رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی، شرایط لازم برای سفرهای مسوولانه و ایمن نوروزی در پهنه استان اصفهان فراهم شود.

فریدون اللهیاری با بیان اینکه مجموعه مدیریت استان درباره چگونگی برگزاری سفرهای نوروزی تابع مصوبه های ستاد ملی مبارزه با کروناست، خاطرنشان کرد که با هماهنگی‌های لازم با وزارتخانه متبوع امکان فروش الکترونیک بلیط بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری تحت نظارت این اداره کل فراهم شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان نیز با اشاره به برنامه ریزی برای سفر هوشمند و ایمن به اصفهان، گفت: سفر به این خطه باید تحت شرایط ویژه، محدود و با رعایت موازین بهداشتی انجام ‌شود بطوریکه سفر به استان اصفهان با رزرو قبلی امکان‌پذیر است، امکان پذیرش مسافر از شهرهای قرمز و نارنجی و امکان مسافرت به این شهرها وجود ندارد.

حجت‌الله غلامی با بیان اینکه پذیرش مسافر توسط هتل‌ها و مهمانپذیرها با ظرفیت محدود و دریافت گواهی ایمن از بهداشت امکان‌پذیر خواهد بود، اضافه کرد: واحدهای بوم‌گردی استان اصفهان نیز موظف هستند با معرفی مراکز و ظرفیت‌های بهداشتی خود به اداره کل میراث فرهنگی و دریافت تایید بهداشت نسبت به جذب مسافر اقدام کنند.
وی با بیان اینکه امسال نیز ارتش، سپاه، بسیج، هلال احمر و بهداشت با بهره‌گیری از ظرفیت فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها برای کنترل مبادی ورودی شهرها اقدام ‌خواهند کرد، ادامه داد: کنترل ورودی به استان در پایانه‌ها، راه آهن و فرودگاه‌ نیز انجام می شود.

پیش‌بینی ۲ قالب سفر به اصفهان 

دبیر ستاد نوروزی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در ستاد سفر استان، گفت: بر اساس آخرین تصمیم ها و مصوبه ها ۲ نوع قالب سفر به اصفهان پیش‌بینی شده و مورد قبول است که شامل " سفر از طریق تورهای گردشگری " و " استفاده از خودروی شخصی به شرط رزرو از قبل و ثبت اطلاعات در سامانه مسافریار " می باشد.

کامران هارونی در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر اینکه در هر ۲ قالب، سفر از یا به شهرهای قرمز و نارنجی کرونا ممنوع است، افزود: آخرین رنگ بندی مربوط به شهرهای مختلف کشور توسط وزارت بهداشت و در سامانه ماسک اعلام می شود.

مسوول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر اصفهان، ظرفیت اماکن اقامتی مانند هتل ها و واحدهای بومگردی در استان را حدود ۴۰ هزار تخت اعلام و اضافه کرد: با توجه به این ظرفیت، علاوه بر تورهای گردشگری امکان استفاده از مسافرانی که قصد سفر با خودروی شخصی دارند نیز فراهم است مشروط بر آنکه قبل از سفر اقدام به رزرو اتاق کرده باشند و در سامانه مسافریار ثبت شده باشد.

وی توضیح داد: در این قالب، اگر مسافری قبل از سفر به یکی از شهرستان های آبی یا زرد اصفهان اقدام به رزرو اتاق در یکی از اقامتگاه های مجوز دار و ایمن کند، مجوز ورود به او داده خواهد شد و در مبادی ورودی شهرها مجوزها که دارای بارکد مشخصی است، کنترل می شود.

هارونی با بیان اینکه بمنظور یکپارچه سازی و ساماندهی هرچه بهتر این کار، سامانه ای به نام " مسافریار " در اصفهان طراحی شد، افزود: در این سامانه همه مشخصات و اطلاعات مربوط به رزرو اتاق ها وارد و به مسافرانی که از استان های دیگر قصد ورود به اصفهان دارند مجوزی با بارکد مشخص داده می شود.

وی با تاکید بر اینکه سامانه مسافریار مختص اصفهان است، خاطرنشان کرد: برای ساماندهی و مدیریت هرچه بهتر سفرها امکان خرید اینترنتی بلیط اماکن تاریخی زیر پوشش اداره کل میراث فرهنگی اصفهان نیز فراهم شده است.

دبیر ستاد نوروزی اداره کل میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: اقامتگاه ها و هتل های ایمن نیز در قالب طرح مشترکی با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مرکز بهداشت ارزیابی و معرفی شده اند.

وی با اشاره به اینکه هتل ها و اقامتگاهها به هیچ عنوان حق پذیرش مسافر از شهرهای دارای وضعیت قرمز یا نارنجی را ندارند، تاکید کرد: اقامت مسافران در خانه های استیجاری، پارک ها، کمپ ها و مدارس ممنوع است.

معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان نیز در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این مجموعه تابع سیاستگذاری های سطح ملی و استانی مدیریت کرونا درباره سفر است، گفت: جلسه های مختلفی برای برنامه ریزی جهت ورود گردشگر در قالب سفرهای ایمن و هوشمند برگزار شده است.

hsi بازدید : 25 سه شنبه 18 خرداد 1400 نظرات (0)

برنامه سفر اصفهان


برنامه سفر به اصفهان به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی از میان جاذبه‌ها و دیدنی‌های فراوان و متنوع این شهر، بهترین‌ها را انتخاب کنید و در طی یک برنامه ریزی دقیق، برای هر یک زمان کافی بازدید را در اختیار داشته باشید. در این برنامه همچنین مسیرهای دسترسی هم در نظر گرفته شده‌اند و در هر روز نزدیک‌ترین جاذبه‌ها به هم را خواهید دید.

درباره اصفهان


اصفهان آن قدر معروف و محبوب است که نیازی به معرفی ندارد. دقیقا به همین دلیل است که هیچ وقت مقصدی تکراری محسوب نمی‌شود و سالانه میلیون‌ها گردشگرداخلی و خارجی با بلیط هواپیما اصفهان و یا از راه‌های زمینی، خودشان را به این شهر زیبا و تاریخی می‌رسانند.
اصفهان اقلیم معتدل و خشکی دارد و همین موضوع باعث می‌شود تا بهار و تابستان گرم و بسیار گرمی را در این شهر تجربه کنید. بنابراین اگر در شش ماه اول سال قصد سفر به این شهر را دارید، برداشتن لباس‌های خنک را فراموش نکنید.

چگونه به اصفهان برویم؟


برای دسترسی به اصفهان راه‌های مختلفی پیش روی شماست. از رزرو بلیط هواپیما بگیرید تا سفر ریلی حق انتخاب دارید. البته اگر ماشین شخصی دارید، سفر زمینی و با ماشین هم گزینه جذابی خواهد بود، خصوصا این که برای گردش در اصفهان و دسترسی به جاذبه‌ها، دیگر دغدغه‌ای نخواهید داشت.
برنامه سفر ۳ روزه به اصفهان
برنامه سفر ۳ روزه به اصفهان

برنامه سفر سه روزه به اصفهان


وقتی نگاهی به تورهای اصفهان بیندازید، می‌بینید که اغلب تورها در 3 روز و 2 شب اجرا می‌شوند، بنابراین ما بر همین اساس یک برنامه سفر 3 روزه را برای شما تدارک دیدیم. در برنامه سفر سه روزه به اصفهان هم معروف‌ترین جاذبه‌های شهر را می‌بینید و هم شما را به سمت دیدنی‌‎هایی هدایت می‌کنیم که شاید هر کسی از آن‌ها اطلاعی نداشته باشد و البته در عین حال جذاب هم هستند.
برنامه سفر ۳ روزه به اصفهان

روز اول برنامه سفر اصفهان


احتمالا در روز اول سفر به اصفهان هیجان زده‌اید هر چه زودتر جاذبه‌های معروف شهر را ببینید، اما از آن جا که معمولا روز اول به جاگیری در اقامتگاه و رفع خستگی طی می‌شود، بنابراین زمان کافی برای بازدید از مساجد معروف و عالی قاپو و موزه‌ها را ندارید و احتمال این که به در بسته بخورید زیاد است. بنابراین پیشنهاد ما این است که امروز را به مجموعه تفریحی ناژوان بروید و زمان خود را در پارک سرسبز و خوش آب و هوا و با بازدید از آکواریوم و باغ پرندگان سپری کنید.
برنامه سفر ۳ روزه به اصفهان

پارک جنگلی ناژوان


پارک ناژوان یکی از باصفاترین نقاط اصفهان است که درست در کنار زاینده رود قرار دارد و امکانات تفریحی بسیاری دارد. از پارکینگ و رستوران و کافه بگیرید تا دریاچه، تله سیژ، آکواریوم، موزه صدف و چندین باغ دیدنی مانند باغ پرندگان، خزندگان و باغ پروانه‌ها همه گزینه های جذاب ناژوان هستند. ناژوان محل مناسبی برای پیک نیک، قایق سواری در دریاچه و حتا استراحت در فضای دلپذیر پارک است.
زمان پیشنهادی بازدید: ۱ تا ۲ ساعت
نشانی: اصفهان، اتوبان شهيد حبيب اللهی، ميدان سهروردی، خیابان الفت
هزینه: رایگان
ساعت بازدید: شبانه‌روزی

تعداد صفحات : 13

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 126
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 115
  • بازدید ماه : 345
  • بازدید سال : 2,260
  • بازدید کلی : 6,965